
Kvalitet vs. Lave priser
24.07.2019
Er du typen, der går efter lav pris eller høj kvalitet?
Ingen har lyst til at betale for meget for at få lavet service eller repareret bilen. Derfor kan det være fristende at vælge et baggårdsværksted, som reklamerer med lave priser. Men er det altid en god ide at vælge det billigste alternativ? Nogen vil måske sige ja og glæde sig over udsigten til en lidt lavere regning her og nu. Men det afgørende er jo ikke kun timeprisen eller den faste pris for et serviceeftersyn eller dækskifte. Kvaliteten af arbejdet og reservedelene skal også med i ligningen.
- Betaler du en lav pris, risikerer du også, at kvaliteten kan være for ”billig”, så du inden længe skal tilbage på værkstedet.
- Eller kommer ud for en ulykke, hvis fx dine bremser ikke er justeret og efterspændt rigtigt.
- At din undervogn hurtigt ruster, hvis rustbeskyttelsen er sjusket udført.
- Eller at din mekaniker bliver lidt for kreativ og reparerer ting på din bil, som måske ikke er nødvendige.
Valget er selvfølgelig dit. Men hvis du vælger at få serviceret din bil hos AutoCenter København, kan du være sikker på, at kvaliteten er i orden, og at vi kun reparerer det nødvendige. Priserne er nok et lille hak højere end på et baggårdsværksted men slet ikke lige så høje som hos de autoriserede værksteder.
Dine fordele som kunde hos AutoCenter København er:
- Du kan være sikker på kvaliteten.
- Du kan være tryg ved, at mekanikeren udbedrer fejlene på din bil på den rette måde, så du minimerer risikoen for uheld eller unødvendig slitage.
- Beløbet på din regning er rimeligt.
- Du bevarer bilens fabriksgaranti.
- Du kan låne en velkørende bil mens din egen er til service.
- Du kan glæde dig over vores høje, personlige serviceniveau.
Men hvad er det, der skaber et kvalitetsværksted? Det kan du få et overblik over her.
Den gode værkstedskvalitet
Biler er forskellige. Så mekanikerne skal have styr på, hvor hårdt hjulets bolte skal efterspændes, hvordan bremsebelægningen skal slibes, og hvor man må skære og svejse, hvis der skal laves pladearbejde på din bil. Alt det og meget mere bliver jævnligt testet i AutoCenter København af uafhængige organisationer.
Vi har aftaler med både FDM og Teknologisk Institut om, at de en gang om året kontrollerer vores udstyr og værktøj. De kigger fx på, om vores lygteapparat – der bruges til at justere dine lygter – er korrekt indstillet, så dine lygter også bliver korrekt indstillet. Eller om vores svejseudstyr lever op til diverse krav og standarder. Om vores måleinstrumenter er retvisende. Om bremseprøvestanden giver en korrekt måling af, hvor god din bil er til at bremse osv.
Og nogle af de biler, vi har rustbeskyttet, gennemgår Teknologisk Institut for at fastslå, om vi er kommet ind i alle hulrum, hvilket man kun kan gøre, hvis man er grundig og følger det såkaldte sprøjteskema, hvor alle procestrin skal udføres og krydses af i skemaet.
Mystery shopper
En gang om året sender Bosch en såkaldt mystery shopper ud for at tjekke kvaliteten. Mystery shopperen er en person som dig og mig, som kommer med sin bil for at få den serviceret. Vi kender ikke personen og bliver heller ikke adviseret på forhånd.
- Når bilen er færdig hos os, gennemgår eksperter hos Bosch, om vi har fundet alle fejl og udbedret dem efter bilproducenternes forskrifter.
- Om forløbet som kunde har været tilfredsstillende.
- Om vores mekanikere har fulgt serviceplanen.
- Og om slutfakturaen er rimelig og i overensstemmelse med det udførte arbejde.
Har du i øvrigt lagt mærke til, at vi er en del af Bosch Car Service kæden? Udover mystery shopperen giver vores Bosch-medlemskab en række fordele for dig. Bosch er en stor tysk virksomhed, som leverer et væld af reservedele og komponenter til fx undervognen, elmotorer, startere og indsprøjtningssystemer og meget andet. Bosch er de facto verdens førende leverandør af komponenter til hele bilbranchen, særligt til tyske, franske og asiatiske mærker. Så derfor er de også hovedleverandør af reservedele i den helt rigtige originale kvalitet, når din bil bliver serviceret af os. For mange af vores reservedele kommer fra Bosch.
Som du måske ved, tilslutter man ofte en computer til bilen for blandt andet at diagnosticere de fejl, som ikke kan ses med det blotte øje. Sådanne computerprogrammer skal løbende opdateres for at kunne analysere de allernyeste modeller. Bosch sørger for, at vores programmer løbende bliver opdateret, så vi kan servicere alle bilmærker og modeller, uanset oprindelsesland og alder på bilen.
Kontrol i dagligdagen
Udover de forskellige årlige kontroller gør vi hver dag meget ud af at levere et godt stykke arbejde. Vi går langt for at du skal få en god oplevelse, når din bil bliver serviceret hos os. En ting er, at vi kun har uddannede mekanikere og fagfolk ansat. For det andet sørger vi for relevant efteruddannelse. Der er så hastig udvikling inden for bilbranchen, at det er vigtigt at holde sig ajour. For det tredje bruger vores mekanikere tjekskemaer, når de udfører fx tilstandstjek og servicetjek. Og de følger altid producentens anvisninger, når de servicerer din bil.
Så alt i alt synes vi egentlig, at du kan være tryg ved kvaliteten i vores arbejde. Og at priserne også er rimelige, har du vel heller ikke noget imod?
Hvis din bil trænger til service, så ring og bestil tid på 70 22 22 26 eller book en tid online.